داده نما / 10راهکار مهم امنیت سایبری سازمانی

تعریف و ابلاغ نظام ریسک اطلاعاتی از سوی هیئت مدیره، محور راهبرد کلان امنیت سایبری یک سازمان است. مرکز ملی امنیت سایبری توصیه می‌کند، به منظور حفاظت از مشاغل در برابر اغلب حملات سایبری، این نظام، در کنار 9 حوزه امنیتی مرتبط با آن که در پایین توضیح داده شده، بازبینی شود.


فیلم | ایران جزء ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی جهان می‌شود؟

«رزان چهاردولی» فعال و پژوهشگر در حوزه هوش مصنوعی: افق دوری نیست که در ۱۰ سال آینده، جزو کشورهای برتر در حوزه هوش مصنوعی باشیم.

مستند| تیک تاک و فیلترینگ در آمریکا

تیک تاک و فیلترینگ در آمریکا

از اخبار پرسروصدا در حوزه فناوری اطلاعات، خبر مسدودسازی و فیلترینگ شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک و ویچت در آمریکا به دستور شخص رئیس‌جمهور آمریکاست.

به گزارش گرداب، با گسترش و به تعبیری سلطنت شبکه‌های مجازی بر زندگی مردم دنیا، بعد از قریب یک دهه برای اولین‌بار است که یک اپلیکیشن غیرآمریکایی به نام تیک تاک توانسته است به سطح قابل قبولی در جلب مخاطب و کاربر از سراسر دنیا برسد، موضوعی که حساسیت عجیب و غیرمعمول سران و کمپانی‌های آمریکایی را برانگیخته است. بااین‌حال تیک تاک برای جلب رضایت و اعتماد آمریکایی‌ها اقدامات بی‌سابقه‌ای را انجام داده است اما در نهایت با فرمان رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، این برنامه کاربردی چینی به همراه پیام‌رسان چینی Wechat در آمریکا فیلتر و از تمامی اپ‌استورهای آمریکایی حذف شده است. تیک تاک با انتخاب مدیران آمریکایی، نگهداری اطلاعات کاربران آمریکایی در کشور ثالث، استخدام ۲۵ هزار آمریکایی در بخش‌های مختلف خود و حتی منتشر کردن الگوریتم‌های خود فصل جدید در اثبات بهانه‌گیری‌ها و کذب بودن ادعاهای آمریکایی‌ها در دایه داری وجود آزادی در شبکه جهانی اینترنت کرد.

 

ادامه نوشته

مستند ویژه| با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آشنا شوید!

«به علاوه مشخصات دقیق و تلفن آنها»

«دانلود ویدئو با کیفیت 360»        دانلود ویدئو

 

«دانلود ویدئو با کیفیت 480»        دانلود ویدئو

 

«دانلود ویدئو با کیفیت 720»        دانلود ویدئو

کره شمالی چقدر رمزارز‌ دارد؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد هکرهای کره‌ شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را با هک آدرس‌های ولت به سرقت بردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را با هک آدرس‌های ولت به سرقت بردند. حدود ۲۷۵ میلیون دلار از رمزارز‌های به سرقت رفته اتریوم و بیش از ۵۰ میلیون دلار دیگر هم رمزارز‌هایی بر بستر اتریوم بودند.

بیت‌کوین هم ارزی محبوب هکر‌های کره شمالی محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد به سرقت بردن اتریوم از بیت‌کوین بسیار ساده‌تر است.

کره شمالی به شدت از سمت آمریکا و دیگر کشور‌های جهان تحریم شده و در صحنه اقتصاد جهانی جایی ندارد. اقتصاد این کشور فروپاشیده، اما روابط به نسبت نزدیکی با چین دارد و بیش از ۹۵ درصد کالا‌های خود را چین وارد می‌کند.

ادامه نوشته

روسیه گروه هکری REvil را دستگیر و منحل کرد

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، طی عملیاتی گروه هکری REvil به درخواست آمریکا منحل و اعضای گروه دستگیر شدند.

 عملیات دستگیری هکر‌ها یکی از نمونه‌های نادر همکاری آمریکا و روسیه در زمان افزایش تنش‌ها بین دو کشور به دلیل اوکراین است.

به گفته یک مقام ارشد آمریکا، دولت این کشور از دستگیری مجرمان سایبری استقبال کرده است. او در این باره گفت: متوجه شدیم یکی از افراد دستگیر شده مسئول حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین در بهار ۲۰۲۱ بوده است. حمله سایبری مذکور در ماه می ۲۰۲۱ میلادی انجام شد و در پی آن کمبود بنزین در سواحل شرقی آمریکا به وجود آمد. در این عملیات هک از نرم افزار رمزگذاری به نام «دارک ساید» استفاده شد که توسط گروه REvil توسعه یافته بود.

طی عملیات سرویس امنیت فدرال روسیه و پلیس،۲۵ مکان جستجو و ۱۴ نفر دستگیر شدند. همچنین در این فرایند ۴۲۶ میلیون روبل، ۶۰۰ هزار دلار، ۵۰۰ هزار یورو، تجهیزات رایانشی و ۲۰ خودروی لوکس نیز کشف و ضبط شد.

همچنین دادگاهی در مسکو ۲ نفر از افراد دستگیر شده را به نام‌های رومن مورومسکی و آن دری بسونوف شناسایی و به مدت ۲ ماه بازداشت کرده است. ۲ شهروند اهل مسکو به رویترز اعلام کرده‌اند مورومسکی یک توسعه دهنده وب است که به آن‌ها کمک کرده بود وب سایت‌هایی برای کسب و کارشان راه اندازی کنند.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، دولت این کشور اقدام انجام شده علیه گروه هکری را به طور مستقیم به واشنگتن اعلام کرده است. در بیانیه این سازمان آمده است: تحقیقات براساس درخواست آمریکا انجام شده است. سازمان مجرمانه مذکور اکنون دیگر وجود ندارد و زیربنای اطلاعاتی که برای مقاصد مجرمانه به کار می‌برد نیز خنثی شده است.

اعضای این گروه هکری در صورت محکومیت ممکن است با ۷ سال زندان روبرو شوند. البته خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد اعضای گروه هکری که شهروند روسیه باشند، به آمریکا مسترد نمی‌شوند

منبع: خبرگزاری مهر

هکر‌های کره شمالی و سرقت ۴۰۰ میلیون دلاری رمزارز در سال ۲۰۲۱

میزان سرقت هکر‌های کره شمالی از سال ۲۰۱۹ تاکنون دو برابر شده است و در سال ۲۰۲۱، طی یک حمله سایبری، آن‌ها موفق به سرقت ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز شدند.

 براساس داده‌های جدید منتشر شده، هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز را طی حملات سایبری دزیدند.

در سال ۲۰۱۷، تقریبا همه رمزارز‌هایی که کره شمالی سرقت کرد شامل بیت کوین می‌شد، اما در سال ۲۰۲۱، بیت کوین فقط یک پنجم دارایی‌های به سرقت رفته را شامل می‌شد. در متن گزارش‌های منتشر شده آمده است: «در سال ۲۰۲۱، فقط ۲۰% از وجوه دزدیده شده مربوط به بیت کوین بود و ۲۲% را توکن‌های اتریوم یا دیگر آلتکوین‌ها تشکیل می‌دادند و برای اولین بار، اتریوم با ۵۸% بیش‌ترین وجوه دزدیده شده را به خود اختصاص داد».

براساس گزارش‌ها، هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۱ در درجه اول، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صرافی‌های متمرکز را هدف قرار داده و از روش‌های فیشینگ، سوءاستفاده از کد، بدافزار و مهندسی اجتماعی پیشرفته برای دزدیدن وجوه استفاده کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحده بر این باور است که کره شمالی از ارز‌های دیجیتال دزدیده شده برای فرار از تحریم‌های اقتصادی و کمک به تأمین مالی برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند. بحث این که کره شمالی برای پلتفرم‌های رمزارز جهانی تهدید بزرگی است، همیشه مطرح بوده است.

در گزارش‌های منتشر شده، به هکر‌های کره شمالی از جمله گروه لازاروس (Lazarus)، به عنوان تهدیدی پایدار اشاره شده است. میزان و شدت تهدیدات در طی سه سال گذشته و بعد از سرقت ۵۰۰ میلیون دلاری رمزارز در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، پولشویی وجوه به دقت انجام شده و از روش‌های مختلفی مانند Peel Chain و روش‌های پیچیده مبادله و میکس سکه استفاده شده است. از میکسر در بیش از ۶۵% از وجوه به سرقت رفته در سال ۲۰۲۱ استفاده شده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ سه برابر رشد را نشان می‌دهد.

میکسر یک سیستم حفظ حریم خصوصی مبتنی بر نرم‌افزار است که به کاربران امکان مخفی نگه داشتن منبع و مقصد سکه‌های انتقالی را می‌دهد. هکر‌ها بیشتر صرافی‌های غیرمتمرکز را ترجیح می‌دهند، زیرا نیازی به مجوز ندارند و نقدینگی کافی برای مبادله سکه‌ها در هر زمان که کاربر بخواهد را دارند.

هم‌چنین بر اساس تحقیقات شرکت امنیت سایبری کسپراسکای، کره شمالی یک تیم هکری اختصاصی دارد که به طور مداوم به شرکت‌های کوچک و متوسطی که با ارز‌های دیجیتال و پروژه‌های مرتبط سر و کار دارند، حمله می‌کنند. چنین شرکت‌هایی هدف مکرر هکر‌ها هستند.

منبع:
کوین تلگراف

تشکیل کمپین جدید برای محافظت از کودکان در مقابل کودک آزاری

یک کمپین جدید می‌خواهد قبل از رمزگذاری End-to-End توسط شرکت‌های فناوری، از کودکان در مقابل کودک آزاری محافظت شود.

به گزارش گرداب، یک کمپین جدید با حمایت دولت انگلیس از غول‌های فناوری مانند گوگل و متا درخواست کرده که اجرای رمزگذاری End-to-End (E ۲ EE) را تا زمانی که مطمئن شوند راه‌هایی برای محافظت از کودکان در برابر سوء استفاده پیدا کرده‌اند، در سرویس‌های پیام‌رسانی خود متوقف کنند.

به گزارش فون آرنا، E ۲ EE پیام‌های ارسال شده را رمزگذاری می‌کند و آن‌ها را فقط برای فرستنده و گیرنده قابل خواندن می‌کند، حتی سازندگان اپلیکیشن یا مجریان قانون هم نمی‌توانند این پیام‌ها را بخوانند.

نگرانی کمپین No Place to Hide این است که اگر شرکت‌های فناوری E ۲ EE را در برنامه‌های پیام‌رسان خود پیاده‌سازی کنند، ممکن است شناسایی سوءاستفاده‌کنندگان از کودکان دشوارتر شود، زیرا شرکت‌های فناوری قادر به شناسایی پیام‌های حاوی مطالب کودک آزاری نخواهند بود.

تشکیل کمپین جدید برای محافظت از کودکان در مقابل کودک آزاری

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که از E ۲ EE استفاده نمی‌کنند، محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان را شناسایی کرده و به مجریان قانون گزارش می‌دهند. آن‌ها می‌توانند ببینند چه پیام‌هایی از طریق برنامه پیام رسانی آن‌ها ارسال شده است و متوجه شوند که آیا کسی از خدمات آن‌ها برای آزار کودکان استفاده کرده یا خیر.

گزارشی در مارس ۲۰۲۱ با انجمن ملی پیشگیری از خشونت نسبت به کودکان انگلیس (NSPCC) به اشتراک گذاشته شد که نشان می‌داد، از اکتبر ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰، بیش از ۹۴۷۰ مورد کودک آزاری در انگلیس، ولز، اسکاتلند و جزایر مانش وجود داشته که ۵۲ درصد از این تلاش‌ها در برنامه‌های متعلق به فیس بوک (متا) انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

زمینه های پیدایش هوش مصنوعی

در نگاه کلی هوش مصنوعی بر این پایه شکل گرفته است که ماشین‌ها می‌توانند فعالیت‌های شناختی انسان را تقلید کنند و در برابر داده‌های بیرون از خود یادگیری داشته باشند و آن‌ها را تفسیر کنند.

به گزارش گرداب، در میانۀ قرن بیستم، با اختراع رایانه‌ها و رشد سریع فناوری، شاخه‌ای جدید در دنیای علم ایجاد شد که به دنبال این بود بتواند سامانه‌هایی را طراحی کند که مانند انسان هوشمند باشد. این شاخه جدید علمی، هوش مصنوعی یا Artificial intelligence نام گرفت.

از آنجا که این رشتۀ جدید علمی، نقطه تلاقی علوم مختلفی، چون الکترونیک، ریاضیات، مکانیک، زیست‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه است، می‌توان هوش مصنوعی را عصاره‌ای از علم و تمدن بشری دانست که بر روی شانه‌های علوم مختلف پیش از خود قرار گرفته است.

 

ادامه نوشته

واکنش طنز کاربران به شیرین کاری جدید رضا پهلوی!

اقدام مضحک رضا پهلوی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، با واکنش طنز کاربران و فعالان فضای مجازی همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، منافقین، ضدانقلاب و دیگر دشمنان کشورمان سال‌هاست در تلاشند تا میهن اسلامی‌مان را به ورطه فروپاشی کشانده و نابود کنند تا نامی از ایران در هیچ جای این کره خاکی نمانده و به اهداف متوهمانه خود دست یابند. رضا (ربع) پهلوی از جمله افرادی است که به همراهی سلطنت طلب‌ها و براندازها سالهاست سعی دارد تا به طریقی به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند که هربار تیرش به سنگ می‌خورد. او در طی روزهای اخیر عکسی از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن نوشته‌ای را روی برگه نوشته و مخاطبان را به پویش خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده است.

ادامه نوشته

عصبانیت شدید اپوزیسیون از شیرین کاری جدید رضا پهلوی +فیلم

شیرین کاری جدید رضا پهلوی برای مخالفت با جمهوری اسلامی، با عصبانیت یک اپوزیسیون و تمسخر او در برنامه تلویزیونی همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش رضا پهلوی دست به شیرین کاری جدیدی زد و با نوشتن جمله «نه به جمهوری اسلامی» روی یک برگه  A4   به نوعی از  سایر براندازان و مخالفان نظام نیز خواست او را در این کمپین همراهی کنند.  این تصویر به محض انتشار در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های شدید مواجه شد و مورد تمسخر کاربران  قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد این ماجرا به همین‌جا ختم نشده و  خود اپوزیسیون هم از این اقدام پهلوی به ستوه آمده است.

در ویدئویی که در ادامه مشاهده می‎کنید یک اپوزیسیون و منتقد در حالیکه به اقدام اخیر رضا پهلوی معترض است او را در پخش زنده مورد تمسخر قرار می‌دهد.

با جنگ روانی و تکنیک‌های آن آشنا شوید

جنگ روانی یک اصطلاح با ابعاد گسترده است، اما در تمام موارد بیانگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش روحیه و آرامش ذهنی دشمن است.

از جنگ روانی و تکنیک های آن آگاه شوید

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی صحبت از جنگ می‌شود ناخودآگاه یاد میدانی می‌افتیم که در آن توپ و تانک به جای رهگذران در حال عبور و مرور هستند و خیابان‌هایی که با خون مردم خط‌کشی شده است. اما این روزها روش دیگری هم هست که فارغ از خشونت فیزیکی، جنگی علیه شما راه می‌اندازند که خودتان هم نمی‌دانید این فرمان آتش برای آغاز یک پایان است.

ادامه نوشته

راه حکمرانی بر فضای مجازی از کجا می‌گذرد؟

در کشور برخی از رهاشدگی بی اندازه این فضا گلایه می‌کنند و برخی دیگر از اعمال محدودیت‌های اجتناب‌ناپذیر عاصی شده‌اند. ریشه همه این انتقادها در موضوع مشترکی است: «نبود راهبرد و حکمرانی در فضای مجازی کشور».

به گزارش گرداب، انتقادها به وضعیت فضای مجازی در کشور ما، دچار تناقض عجیبی است؛ از یک سو برخی از رهاشدگی بی اندازه این فضا گلایه می‌کنند و برخی دیگر از اعمال محدودیت‌های اجتناب‌ناپذیر عاصی شده‌اند. ریشه همه این انتقادها در موضوع مشترکی است: «نبود راهبرد و حکمرانی در فضای مجازی کشور».

ایرانی ها هم مانند شهروندان دیگر کشورها، زیست مجازی پررنگ تری نسبت به گذشته دارند. با این حال هنوز کشور در زمینه اتخاذ راهبرد‌های مناسب برای حضور مردم در حوزه فضای مجازی و بعد مجازی زندگی آنها به نظر قاطع و روشنی نرسیده است.

 

ادامه نوشته

دروغ چطور در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود؟

پژوهشگران دانشگاه ام‌آی‌تی با تصویرسازی نحوه انتشار اخبار، نشان داده اند در شبکه‌های اجتماعی اخبار دروغین با شدت و قدرت بیشتری نسبت به اخبار صحیح منتشر می‌شوند و اصولاً میزان دربرگیری و انتشار حقیقت در مقایسه با اخبار دروغین بسیار محدود است.

 

دروغ چطور در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود؟

ادامه نوشته

پیشنهاد تازه اینستاگرام به کاربرانش

یک تحقیق جدید در انگلیس نشان می‌دهد الگوریتم‌های اینستاگرام پست‌ها و حساب‌های کاربری حاوی اخبار جعلی و ضد واکسیناسیون را به کاربران پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش گرداب، طبق گزارشی جدید اینستاگرام اخبار جعلی ویروس کرونا و محتوای ضد واکسیناسیون را به میلیون‌ها کاربر پیشنهاد می‌کند.

تحقیقی که در «مرکز مقابله با نفرت دیجیتال» (CCDH) انگلیس و با همکاری یک خیریه انجام شده، نشان می‌دهد این پلتفرم اجتماعی محتوایی را به کاربرانش پیشنهاد می‌کند که حاوی نظریه‌های توطئه درباره کووید ۱۹ و محتوای مخرب دیگر است.

همچنین ادعا می‌شود اطلاعات غلط بهداشتی و نظریه‌های توطئه مرتبط با گروه QAnon همراه ادعا‌های اشتباه درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط الگوریتم‌های اینستاگرام ترویج می‌شوند.

طبق گزارش مذکور محققان برای آزمایش الگوریتم‌های توصیه اینستاگرام، حساب‌های کاربری آزمایشی ایجاد کردند و پسته‌ها حساب‌های کاربری مختلفی در این پلتفرم برای آن‌ها پیشنهاد شد.

پیشنهاد تازه اینستاگرام به کاربرانش



مرکز CCDH و خیریه مذکور هشدار دادند با وجود چنین الگوریتمی در اینستاگرام، میلیون‌ها کاربر آن در معرض اخبار جعلی مخرب قرار دارند. اینستاگرام قبلاً اعلام کرده بود گام‌هایی برای کنترل گسترش انواع اخبار جعلی را افزایش داده است.

اما گزارش این شرکت نشان می‌دهد به حساب‌های کاربری آزمایشی ایجاد شده، پست‌هایی پیشنهاد شده که حاوی ادعای جعلی بوده است مانند آنکه کووید ۱۹ واقعی نیست و واکسن‌ها غیر ایمن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

ناگفته‌های شنیدنی از پاراچنار؛ شعبه جمهوری اسلامی ایران در پاکستان

سهیل کریمی، روزنامه نگار و مستندساز ایرانی در دفتر جنبش عدالتخواه دانشجویی به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی آرمان‌خواهان پاراچنار پرداخت. آنچه می خوانید خلاصه این جلسه است.

 

ادامه نوشته

جزییات نشست جنگ الکترونیک در عربستان

رسانه‌های دنیا پوشش کمی به نشست جنگ الکترونیک در عربستان دادند. این نشست با حضور شرکت‌های مهم دنیا در این حوزه، برگزار شد.
به گزارش گرداب، چندی پیش خبری در مورد نشست جنگ الکترونیک در عربستان منتشر کردیم. در این نوشتار، جزییاتی از جریان این نشست تقدیم می‌شود. البته باید افزود هنوز مطالب گسترده‌ای از این نشست در رسانه‌ها منتشر نشده است.


شرکت‌های مهم در این نشست عبارت بودند از:


•    شرکت راکول کولینز (Rockwell Collins): این شرکت آمریکایی در زمینه‌ی تولید سامانه‌های فناوری اطلاعات برای سازمان‌های دولتی و ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی الکترونیک هواپیما و سامانه‌های جنگ الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت قصد داشت در این نشست برخی از آخرین روش‌های خود در زمینه‌ی جنگ الکترونیک را ارائه کند.

ادامه نوشته

ویروسی‌ترین کشورها کدامند؟

مایکروسافت در گزارش تحلیلی خود به مقایسه نرخ سراسری آلودگی‌ها طی نیمسال دوم 2014 و نیمسال اول 2015 پرداخته است.
به گزارش گرداب، کمپانی مایکروسافت در گزارش امنیت هوشمند خود به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، کدهای سوء استفاده کننده از این آسیب‌پذیری‌ها، نرم‌افزارهای ناخواسته، خرابکار، نشت‌های امنیتی در نرم‌افزارهای خود و نیز نرم‌افزارهای سایر تولید کنندگان پرداخته است.

این گزارش با توجه به تحلیل‌های امنیتی در مورد سال‌های گذشته و با تمرکز بر نیم سال اول 2015 تهیه شده است.

این شرکت گفته که اطلاعات این بخش نتیجه دور سنجی داده‌ها از بالغ بر یک میلیارد رایانه در سراسر دنیا به دست آمده است.

ادامه نوشته

معروفترین بدافزارهای جاسوسی کدامند؟

می‌گویند سیستم عامل اندورید بهشت بدافزارهاست چراکه بیشترین گوشی‌های هوشمند از این سیستم عامل بهره می‌برند.
به گزارش گرداب طبق آمارهایی که طی ماه‌های گذشته ارائه شده، در ایران بالغ بر 20 تا 25 میلیون گوشی هوشمند در دست کاربران است. از سوی دیگر صاحبان این گوشی‌ها برنامه‌های متعددی را بر روی دستگاه خود نصب می‌کنند که می‌توانند تهدیدی جدی برای کاربر باشد.

 پیش‌تر توجه هکرها به سیستم‌های کامپیوتری معطوف بود اما امروزه به دلیل قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که گوشی‌های کوچک و جمع‌وجور برای ما فراهم کرده‌اند، درواقع اسمارت فون‌ها نیازهای افراد را همچون یک رایانه رومیزی برآورده می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که هکرها حساب ویژه‌ای بر روی گوشی‌های هوشمند باز کنند.

ادامه نوشته

در پشت سایه فیلترشکن‌ها/ استفاده از فیلترشکن‌ها چه پیامدهایی دارد؟

هر کشور بسته به قوانین عرفی و رسمی خود مرزهایی را برای استفاده شهروندانش از اینترنت تعریف کرده است و توسط محدودیت‌های فنی، دسترسی کاربران به آن کنترل و تعیین می‌شود.

گروه امنیت سایبری گرداب- فیلترینگ یک مسئله برای یک کشور خاص نیست و ساده انگاری است که آن را فقط به یک حکومت یا کشور نسبت داد. سانسور محتوای تولید شده اعم از متن، عکس، فایل صوتی و یا ویدئو بسته به هنجارهای هر جامعه در فضای اینترنت شکل گرفته است. مقایسه میان خط مرزها شاید چندان مفید نباشد اما نمی‌توان منکر اصل محدودسازی در همه جوامع شد. منافع ملی و امنیتی هر کشور ایجاب می‌کند تا خطرات احتمالی را دور کرده و از نفوذ آسیب به کشورش جلوگیری کند.
ادامه نوشته

چرایی لزوم دستیابی به اعتماد به نفس ملی

انقلاب اسلامی امکان پیاده‌سازی هویت ملی اسلامی را فراهم کرد و دفاع مقدس از آن حفاظت نمود. بدون وجود اعتمادبه‌نفس ملی در ساختارهای هویت ملی-اسلامی، این امکان میسر نبود. اعتمادبه‌نفس ملی زمینه‌ی لازم برای انجام اموری را فراهم ساخت که نتیجه‌ی عمیق و روانی آن امور حفاظت و تقویت از هویت ملی اسلامی بود.

ادامه نوشته

30 جمله کوتاه از رهبر انقلاب در مورد جنگ نرم

بیاناتی کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم که به همت وبلاگ مبارزین جنگ نرم، تهیه شده است.

ادامه نوشته

آیا صهیونیست ها از رشد جمعیت سود می برند !

مرکز آمار رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارشی را در مورد وضعیت عمومی بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر کرد، این گزارش تأکید داشت که مجموعه ساکنان فلسطین اشغالی بالغ بر ۸۲۹۶۰۰۰ نفر است، گزارش صهیونیستی تعداد یهودیان را از این مجموعه حدود ۶۲۱۸۰۰۰ نفر خوانده و مدعی شد که حدود ۷۵% از مجموع ساکنان فلسطین اشغالی یهودی هستند.

ادامه نوشته

شبکه های اجتماعی سازنده اما خطرناک

مسئول دوره ای دبیرخانه ‘اوآنا’ و مدیر عامل خبرگزاری رسمی مالزی روز دوشنبه شبکه های اجتماعی را سازنده و در عین حال خطرناک دانستند و بر ضرروت استفاده کارآمد از شبکه های اجتماعی در عرصه خبری تاکید کردند.

 'میخائیل گوسمان' معاون اول خبرگزاری 'ایتارتاس' روسیه

‘میخائیل گوسمان’ معاون اول خبرگزاری ‘ایتارتاس’ روسیه

ادامه نوشته

هشت خطر در کمین جوان مومن انقلابی

مدتی پیش سایت مقام معظم رهبری مطلبی رو منتشر کرد با عنوان هشت خطر در کمین جوان مومن انقلابی که بسیار کاربردی و مفید بود مخصوصا برای قشر جوان که بهتر دیدم در قالب یک اینفوگرافی ساده آماده اش کنم. متن کار شده در ادامه آمده است حتما بخوانید

ادامه نوشته

آخرین وضعیت مفقودان فاجعه منا

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه آخرین اقدامات وزارت امور خارجه برای تعیین وضعیت مفقودان فاجعه منا به ویژه دو دیپلمات ارشد و خبرنگار صدا و سیما را تشریح کرد.

ایسنا: حسین امیرعبداللهیان گفت: آخرین اقدام انجام شده در خصوص تعیین وضعیت 69 مفقود، ارسال فایلی از اثر انگلشت آنان برای مقامات ذیربط عربستان سعودی است تا بتوانیم هر چه زودتر این 69 مفقود را تعیین وضعیت کنیم.


ادامه نوشته

پنتاگون: با مسکو در سوریه همکاری نخواهیم کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مادامیکه روسیه از رئیس جمهور سوریه حمایت می کند، واشینگتن با مسکو همکاری نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مادامیکه روسیه از رئیس جمهور سوریه حمایت می کند، واشینگتن با مسکو همکاری نخواهد کرد.

"روسیا الیوم" در خبری فوری به نقل از "پنتاگون" -وزارت دفاع آمریکا- اعلام کرد: مادامی که روسیه از بشار اسد حمایت می کند، واشنگتن با مسکو در سوریه همکاری نخواهد کرد.

ادامه نوشته

معبری که «قهرمان میدان مین» را آسمانی کرد

شهید حمید شری زاده؛
معبری که «قهرمان میدان مین» را آسمانی کرد
شب عملیات ماموریت پیدا کرد که معبری را برای عبور رزمندگان باز کند. با بسم الله و در حالی که وضو داشت، به میدان مین رفت...
ادامه نوشته

مقاومت فلسطین خواستار آغاز انتفاضه سوم شد

گروه های مقاومت فلسطین در غزه خواستار تشکیل رهبری ملی واحد برای هدایت قیام مردمی کرانه باختری رود اردن و قدس شدند و اعلام کردند که این قیام باید به انتفاضه ای سوم تبدیل شود .

 به گزارش مشرق، جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه آزادیبخش خلق فلسطین در بیانیه ای که چند گروه مقاومت آن را امضا کرده اند، اعلام کرد: گروه های مقاومت غزه از قیام مردمی کرانه باختری رود اردن و قدس کاملا حمایت می کنند و این قیام را واکنشی عادی به جرایم و جنایات رژیم صهیونیستی و روشی قانونی و مشروع برای مبارزه با این رژیم اشغالگر می دانند.

ادامه نوشته